Personlige trenere deler øvelsene de bokstavelig talt aldri gjør (og det burde du heller ikke)

Noen av de mest populære treningsbevegelsene er ikke bare ineffektive, de kan være farlige.


Få ting er mer frustrerende enn å skade deg selv under en treningsøkt – en tid som er ment å være en fordel for din fysiske og mentale helse. Men det skjer dessverre. Og noen øvelser fører til skader mer enn andre.

Når det kommer til sikkerhetshensyn, har personlige trenere treningsbevegelser de unngår eller ikke gjør med klienter av akkurat denne grunnen – sammen med det faktum at noen bevegelser er ineffektive.

Nedenfor deler treningseksperter treningen de ikke gjør det gjøre i treningsøktene, sammen med noen alternativer å prøve i stedet:

American Kettlebell Swing

En mann og kvinne utfører kettlebell-svingninger i et treningsstudio.  Begge bruker uformelle treningsantrekk og virker fokusert på treningsrutinen

Smith Machine Squat

En kvinne utfører en knebøyøvelse med vektstang i et treningsstudio.  Hun har på seg en ermeløs treningstopp og leggings.  Treningsutstyr er synlig i bakgrunnen

Barbell Glute Bridge

En person som utfører en hip thrust-øvelse med en vektstang på hoftene, ligger på en benk og sørger for riktig form og justering

Vektet planke

Kvinne i treningsantrekk holder en plankeposisjon på en yogamatte i en moderne stue med trehyller og møbler

Bokshopp

En mann som gjør en box jump-øvelse i et treningsstudio.  Han virker fokusert og energisk, iført atletiske klær.  Treningsstudioet er romslig med diverse treningsapparater

Loaded Back Squats

Mann sitter på huk med en lastet vektstang i et treningsstudio.  Han har på seg en blå t-skjorte og svart shorts.  Treningsutstyr og andre personer som løfter vekter er synlige i bakgrunnen

Denne artikkelen dukket opprinnelig opp på Kristin Gjelsvik.